AUTOREGLEMENTAREA – INDICATOR CALITATIV AL CULTURII PROFESIONALE A JURNALISTULUI

Georgeta STEPANOV, Universitatea de Stat din Moldova Georgiana Alina POPA, Universitatea „Apollonia” din Iași

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Cultura profesională reprezintă un sistem de cunoștințe, competențe și abilitățile necesare pentru realizarea
activității profesionale, precum și de anumite calități personale, convingeri, viziuni, norme, principii și atitudini
față de diferite fenomene, procese și elemente ale activității profesionale. Cultura profesională a jurnalistului include standarde etice și principii deontologice care oferă posibilități de evaluare, autoevaluare și autoreglementare a
activității profesionale. Dat fiind acest fapt, autoreglementarea devine unul dintre cei mai semnificative indicatori
calitativi ai ale culturii profesionale a jurnalistului. Autoreglementarea mass-mediei este un exercițiu important pentru menținerea și dezvoltarea continuă a eticii profesionale a jurnaliștilor și pentru asigurarea calității produselor
jurnalistice puse în circuitul informațional de către instituțiile media. Mecanismele de autoreglementare favorizează
existenţa mediei pe termen lung, întrucât îi determină pe jurnaliști să adopte comportamente deontologice în procesul
de creație și creează contexte favorabile pentru afirmarea unui jurnalism de calitate.
Cuvinte-cheie: cultură profesională, mass-media, autoreglementare, standarde etice, principii deontologice,
organizații profesionale, organele de autoreglementare, publicul mass-mediei.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(5)2025_08

Descărcări

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Articole