The СТРАТЕГИЯ ПРОЕКТИРОВАНИЯ ОРГАНИЗАЦИОННОЙ СТРУКТУРЫ НА ПРЕДПРИЯТИЯХ МАЛОГО БИЗНЕСА В МОЛДОВЕ

Анна СОКОЛОВА Кафедра «Менеджмент»

Autori

  • USM ADMIN Studia Universitas Moldaviae

Rezumat

tructura organizatorică este un mecanism instituţional de mobilizare a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi umane pe toate nivelurile sistemului. Elementele principale ale structurii organizatorice le constituie complexitatea, centralizarea şi formalizarea. Structura organizatorică depinde de mai mulţi factori interni şi externi, dintre care principalul este produsul exploatat. Structura organizatorică prezintă o schemă de cooperare a grupurilor organizaţiei. Din punct de vedere managerial, principalele probleme privind proiectarea structurii organizatorice le constituie structurarea şi garantarea unei cooperări şi comunicări eficiente între membrii unei organizaţii. Proiectarea organizatorică este un proces neîntrerupt. Alegerea tipului de structură organizatorică depinde de strategia întreprinderii, mediul înconjurător şi organizarea internă a firmei. Structura birocratică sau antreprenorială se caracterizează prin lipsa standardizării funcţiei. Structura dată este cea mai răspândită în organizaţiile mijlocii şi adesea se foloseşte la rezolvarea problemelor simple. Ea are o ierarhie plană şi majoritatea mesajelor se realizează pe aceeaşi cale – de la conducător la subordonat.
Structura organizatorică a întreprinderii poate fi considerată optimă în cazul în care toate subdiviziunile întreprinderii completează producerea de bază şi asigură funcţionarea acesteia, toate lucrând cu randament maxim, cu scopul de a atinge rezultatul final, care ar putea fi punerea în circulaţie a unei producţii profitabile şi competitive. The structure of an organization is the institutional arrangements and mechanisms for mobilizing human, physical, financial and information resources at all levels of the system. The main components of the organizational structure are the complexity, the formalization and the centralization. The organizational structure depends on many factories both external and internal, the main of which is the product to be developed. The organizational structure is the way in which
the interrelated groups of an organization are constructed. From a managerial point of view the main concerns are ensuring effective communication and coordination.
The organization design is a continuous process. While a simple design is needed for simple strategies, complex designs are necessary when organizational strategies involve complex interactions. The choice of any type of organizational design should be in consonance with the organizational requirements, strategy and environment. Pre-bureaucratic or entrepreneurial structures lack standardization of tasks. This structure is most common in smaller organizations and is best used to solve simple tasks. They have a very flat hierarchy and most communication is done by one to one conversations.

Biografie autor

USM ADMIN, Studia Universitas Moldaviae

Web programator

Publicat

2007-02-07

Număr

Secțiune

Articole