POLITICI MEDIATICE COMUNITARE: INSTRUMENTE DE CONSOLIDARE A RELATIILOR ÎNTRE MEMBRII UNIUNII EUROPENE

Natalia BEREGOI, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Politicile mediatice ale Uniunii Europene au evoluat semnificativ de-a lungul anilor, servind drept un instrument puternic pentru promovarea unor relații mai consolidate între statele sale membre. Dezvoltarea acestor politici
poate fi împărțită în mai multe faze distincte, fiecare reflectând peisajul în schimbare al mass-media și extinderea
UE. Politicile mediatice ale UE urmăresc să stabilească un cadru comun pentru serviciile media, facilitând libera
circulație a conținutului audiovizual peste granițe. UE a recunoscut nevoia de a concura cu producțiile non-europene
și a introdus programe de sprijinire și promovare a operelor europene, oferind finanțare esențială pentru a susține
industria mediatică. Politicile mediatice ale UE au jucat un rol esențial în consolidarea relațiilor dintre statele membre
prin promovarea unei piețe mediatice unificate, facilitarea schimbului transfrontalier de conținut și promovarea unui
sentiment de identitate comun prin intermediul mass-media. Cu toate acestea, se confruntă cu provocări continue
în adaptarea la peisajul mediatic în ritm rapid și în adaptarea nevoilor statelor membre și candidate deopotrivă. Articolul explorează rolul politicilor mediatice comunitare în stimularea relațiilor mai strânse între statele membre și
evidențiază provocările în curs ale domeniului mediatic.
Cuvinte-cheie: politici mediatice, Uniunea Europeană, conținut, radiodifuziune, serviciu public, integrare
europeană, servicii media audiovizuale, televiziune.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_19

Publicat

2024-01-04

Număr

Secțiune

Articole