ANALIZA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI DE PRODUSE TURISTICE

Elena NIREAN, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Cercetarea fenomenului turistic relevă că principala sa caracteristică este orientarea spre consum. Unul dintre scopurile unei astfel de cercetări este de a identifica caracteristicile comportamentului consumatorului, care este deosebit
de important pentru determinarea tipului și frecvenței de accesare a produselor și serviciilor turistice, formarea ofertei
turistice, evaluarea nivelului de utilitate al consumului de produse și servicii turistice. Scopul prezentului studiu a fost
identificarea caracteristicilor comportamentului consumatorilor pe piața serviciilor turistice în funcție de mai mulți
factori.
Ca principală metodă de cercetare, s-a utilizat metoda sondajului online la care au participat 100 de respondenți.
Chestionarul a inclus întrebări menite să identifice următoarele aspecte: categoria de vârstă, statutul social, mărimea
gospodăriei, nivelul veniturilor, frecvența accesării serviciilor turistice, tipul produselor turistice accesate, afilierea
națională a produselor turistice accesate și nivelul de utilitate înregistrat.
Cuvinte-cheie: comportament, consumator, preferințe, produs turistic, servicii turistice, utilitate, vârstă, venit.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_10

Descărcări

Publicat

2024-09-30

Număr

Secțiune

Articole