PROCEDEE ȘI STRATEGII LINGVISTICE DE CREATIVITATE ÎN DISCURSUL PUBLICITAR

Lucia VESTE Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii și cu progresarea în toate domeniile, strategiile de promovare a noilor produse au evoluat și ele considerabil. Astăzi, scopul primar al discursului publicitar rămâne a fi cel de influențare și manipulare. Totuși, procedeele și strategiile lingvistice actualizându-l au progresat de la informarea propriu-zisă (funcția informa-tivă) spre funcția creativă a publicității. Creativitatea discursului publicitar poate fi de ordin lexical sau sintactic. În cazul creativității lexicale, creativitatea este determinată de următoarele procedee și strategii lingvistice: refuncționalizare, recategorizare lexicală, nominalizare, grafisme, derivare, creativitatea imperativului lexical, compunere, modificări ortografice prin suprapunere, deraiere lexicală, hapax legamenon etc. Creativitatea sintactică este actualizată prin: construcții hibride, omiterea verbelor etc. În acest sens, vom analiza și exemplifica, în continuare, fiecare caz, menționat supra, de creativitate lexicală și creativitate sintactică, în baza discursului publicitar. Cuvinte-cheie: creativitate lexicală, creativitate sintactică, discurs publicitar, emancipare lingvistică, densitate discursivă.

Publicat

2019-03-01

Număr

Secțiune

Статьи