STUDIU EXPERIMENTAL PRIVIND EVALUAREA COMPETENȚEI DE LUARE DE NOTE ÎN INTERPRETAREA CONSECUTIVĂ DIN ENGLEZĂ ÎN ROMÂNĂ LA STUDENȚI
Ina SÎTNIC Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Lucrarea prezintă rezultatele unui studiu experimental întreprins la Departamentul Traducere, Interpretare și Lingvis-tică Aplicată, cu scopul de a evalua competența de luare de note în interpretarea consecutivă (IC) din limba engleză în limba română la studenții anului II. Determinarea calității traducerilor s-a produs în baza analizei calitative și cantitative a erorilor de IC și a elementelor de paralimbaj identificate în traducerile subiecților studiului și în baza clasificărilor propuse de către H.Barik, B.J. Delisle, R.D. Gonzales et.al. și G.Lungu-Badea pentru erorile de traducere și a clasifică-rilor lui F.Poyatos și B.Tissi pentru elementele paralingvistice. Cuvinte-cheie: interpretare consecutivă, luare de note, abordare didactică, erori de traducere, competențe de inter-pretare.