EVALUAREA IMPACTULUI POST-PANDEMIC AL ÎNVĂȚĂRII ON-LINE ASUPRA STUDENȚILOR TRADUCĂTORI: OBSERVAȚII LA STUDENȚII DIN ANUL TREI DE LA UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA

Ina SÎTNIC, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Lucrarea de față prezintă impactul învățării online asupra studenților la programul de studii Traducere și Interpretare, concentrându-se pe formarea și dezvoltarea competențelor și pe procesul de adaptare în timpul perioadei
post-pandemice. Studiul efectuat contribuie la corpusul existent de cercetare în domeniul formării traducătorilor,
oferind noi perspective asupra experiențelor studenților privind învățarea online pe parcursul pandemiei COVID-19
și a consecințelor acesteia (R. Kasperė, 2021; E. Perez, S. Hodáková, 2021; M. Seresi, R. Eszenyi, E. Robin, 2021;
N. Burkšaitienė, 2023). Un chestionar format din 17 întrebări a fost administrat unui eșantion de 15 studenți de
licență din anul trei, de la Departamentul de Traducere, Interpretare și Lingvistică Aplicată, Universitatea de Stat din
Moldova. Chestionarul a fost conceput pentru a cerceta experiențele și atitudinile studenților despre procesul de stuii
în timpul pandemiei și a perioadei post-pandemie, pentru a evalua gradul lor de satisfacție cu privire la procesul de
predare și învățare online și pentru a acumula opinii cu privire la competențele dobândite și feedback cu privire la
experiența educațională în contextul post-pandemic.
Cuvinte-cheie: formarea traducătorilor, contexte de învățare, competențe de traducere și interpetare, învățare
online.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum10(200)2024_23

Publicat

2025-02-17

Număr

Secțiune

Статьи