EVALUAREA IMPACTULUI POST-PANDEMIC AL ÎNVĂȚĂRII ON-LINE ASUPRA STUDENȚILOR TRADUCĂTORI: OBSERVAȚII LA STUDENȚII DIN ANUL TREI DE LA UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA
Ina SÎTNIC, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Lucrarea de față prezintă impactul învățării online asupra studenților la programul de studii Traducere și Interpretare, concentrându-se pe formarea și dezvoltarea competențelor și pe procesul de adaptare în timpul perioadei
post-pandemice. Studiul efectuat contribuie la corpusul existent de cercetare în domeniul formării traducătorilor,
oferind noi perspective asupra experiențelor studenților privind învățarea online pe parcursul pandemiei COVID-19
și a consecințelor acesteia (R. Kasperė, 2021; E. Perez, S. Hodáková, 2021; M. Seresi, R. Eszenyi, E. Robin, 2021;
N. Burkšaitienė, 2023). Un chestionar format din 17 întrebări a fost administrat unui eșantion de 15 studenți de
licență din anul trei, de la Departamentul de Traducere, Interpretare și Lingvistică Aplicată, Universitatea de Stat din
Moldova. Chestionarul a fost conceput pentru a cerceta experiențele și atitudinile studenților despre procesul de stuii
în timpul pandemiei și a perioadei post-pandemie, pentru a evalua gradul lor de satisfacție cu privire la procesul de
predare și învățare online și pentru a acumula opinii cu privire la competențele dobândite și feedback cu privire la
experiența educațională în contextul post-pandemic.
Cuvinte-cheie: formarea traducătorilor, contexte de învățare, competențe de traducere și interpetare, învățare
online.