ВОСПИТАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ В УСЛОВИЯХ ЦИВИЛИЗАЦИИ ДРЕВНЕГО ВОСТОКА
Вячеслав ИНОЗЕМЦЕВ РМЦКО ДГПУ, Россия
Rezumat
În articol sunt analizate sursele şi procesul de stabilire a formelor de educaţie familială şi şcolară în Egiptul antic şi India, apariţia şi dezvoltarea în cadrul acestor concepte a gândirii pedagogice, fără care este imposibil a prezenta dezvoltarea şcolii pedagogice mondiale actuale. În istoria timpurie a omenirii pot fi găsite multe idei foarte importante pentru soluţionarea problemei identificării formelor eficiente de educaţie, care sunt promovate în sistemul actual de educaţie primară şi superioară. Experienţa unor astfel de cercetări demonstrează că „noul este experienţa veche bine uitată”. Toate acestea confirmă actualitatea temei de cercetare nu numai ca subiect de cercetare, dar şi ca posibilitate de aplicare practică a experienţei pedagogilor antici, care necesită a fi adaptată la condiţiile actuale.