ИССЛЕДОВАНИЕ ОСОБЕННОСТЕЙ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО ИНТЕЛЛЕКТА И КОММУНИКАТИВНО-ОРГАНИЗАЦИОННЫХ СКЛОННОСТЕЙ СТУДЕНТОВ-ДИЗАЙНЕРОВ

Диана ФИЛИПОВ, Каролина ПЛАТОН Кафедра прикладной психологии

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul are drept scop determinarea particularităţilor esenţiale ale inteligenţei emoţionale şi înclinaţiilor comunicativ-organizaţionale la studenţii-designer. În calitate de subiecţi experimentali au servit studenţii de la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Universitatea Tehnică din Moldova, Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice. Cercetarea ne-a permis să constatăm ca studenţii-designer manifestă inteligenţă emoţională la un nivel scăzut şi un nivel mediu al înclinaţiilor comunicativ-organizaţionale. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi a înclinaţiilor comunicativ- organizaţionale este un proces complex şi de lungă durată, astfel indicii integrali ai inteligenţei emoţionale la studenţii- designer din primul şi ultimul an de studiu nu denotă schimbări. Indicele general al inteligenţei emoţionale corelează cu toate componentele sale, dar o relaţie mai strânsă s-a evidenţiat la „perceperea emoţiilor altor persoane”, „identificarea emoţiilor”, „dirijarea emoţiilor personale”. Înclinaţiile comunicativ-organizaţionale corelează cu indicele general al inteligenţei emoţionale şi toate componentele sale, dar o relaţie mai strânsă s-a evidenţiat la „perceperea emoţiilor altor persoane”, „automotivarea”.

Publicat

2010-12-04

Număr

Secțiune

Статьи