ORGANIZAREA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ŞCOALA SUPERIOARĂ DIN PERSPECTIVA CONEXIUNII ŞI CONTINUITĂŢII METODOLOGIEI DE PREDARE-ÎNVĂŢARE
Tatiana REPIDA, Mihail PAIU, Carolina ŢURCANU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la meto- dologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteris- ticile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional. Cuvinte-cheie: metodologie didactică, proces de instruire, predare, învăţare, evaluare, metode de instruire, conexiune, continuitate, strategii didactice.