INTEGRAREA EVALUĂRII INTERACTIVE ÎN PROCESUL DE STUDIERE A CURSULUI UNIVERSITAR „TEHNICI DE PROGRAMARE”
Angela GLOBA, Liubomir CHIRIAC Universitatea de Stat din Tiraspol (cu sediul la Chișinău)
Rezumat
Aplicarea rațională a TIC contribuie esențial la eficientizarea procesului de învăţământ şi la intensificarea relaţiilor de colaborare şi cooperare: profesor – student, student – student. Instruirea interactivă, învățarea interactivă sunt asistate de o evaluare interactivă, care se prezintă ca o evaluare formativă și formatoare. Utilizarea sistemelor digitale de testare interac- tivă în combinație cu alte mijloace tehnice permite modelarea activităților didactice în cadrul orelor, facilitând astfel obținerea unei calități ridicate de însușire a cursului universitar Tehnici de programare. Integrarea evaluării interactive în procesul de formare inițială din cadrul cursului universitar Tehnici de programare a permis monitorizarea procesul de învățare a studenților, ajustarea interactivă (imediată) a demersului didactic în funcție de rezultatele înregistrate la testele propuse, anticiparea unor situații dificile în procesul didactic, contribuind astfel la sporirea succesului academic al studenților. Cuvinte-cheie: sistem digital de testare, tehnici de programare, instruire interactivă, evaluare interactivă, competențe.