PROGRAM DE LICENȚĂ „DREPT” CU APLICAREA METODEI DE ÎNVĂȚARE BAZATĂ PE PROBLEME. REALITĂȚI, RECOMANDĂRI ȘI OBIECTIVE
Natalia ZAMFIR, Liliana ŢURCAN Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Acest articol are ca obiectiv descrierea elementelor-cheie ale programului-pilot elaborat și implementat la specia- litatea „Drept” începând cu anul de studii 2017-2018. Acest program-pilot este axat pe metoda învăţare bazată pe probleme (problem based learning: PBL), fiind remodelat în cadrul proiectului Erasmus+ „Introducerea metodelor de învăţare bazată pe probleme în Moldova: Sporirea competitivității şi angajabilităţii studenților”. Sunt dezvăluite nece- sitățile ce au determinat reproiectarea programului existent, fiind luate în considerare bunele practici ale universităților europene. De asemenea, sunt evidențiate unele recomandări pentru viitor cu privire la modalitățile de aplicare a metodei PBL în cadrul programului-pilot. Cuvinte-cheie: învățare bazată pe probleme, program pilot de studii, învățare/predare centrată pe student.