PARTICIPAREA PAREMIOLOGIEI LA EDUCAŢIE

Letiţia DURNEA Universitatea „Al.I. Cuza” din Iaşi, România

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În contextul educațional actual, materialele de sprijin al învăţământului românesc (manuale, auxiliare, caiete speciale) abordează diverse subiecte, unele de ajutor schimbărilor aduse de evoluţia pe diverse planuri, altele de completare a acestora. Susţinem că paremiologia poate fi un suport concret al educaţiei şi astfel se conturează principalul motiv pentru care ne-am propus studiul amănunţit al expresiilor paremiologice în contextul educaţiei. Cadrele didactice au parte de o provocare atunci când interesele şi preocupările copiilor nu sunt subtil orientate de conţinuturile pe care şcoala trebuie să le furnizeze, conforme cu programele şcolare. Un început al soluţiei îşi propune să ofere acest studiu, prin identificarea parimiilor în manualele şcolare şi stabilirea dominanţei subiectelor abordate. Proverbele – forme de expresie populară, ascund sensuri de multe ori neînţelese din cauza barierei semantice, întrucât ele operează uneori cu termeni a căror actualitate este depăşită, mai ales pentru elevii din mediul urban. Însă, apelul la proverbe nu pare imposibil, copiii dau dovadă de disponibilitate şi înţelegere, în contextul explicării termenilor şi mesajelor pe care le transmit. Cuvinte-cheie: paremiologie, educaţie, studiu.

Publicat

2017-12-01

Număr

Secțiune

Статьи