STRATEGII DE FORMARE A DEPRINDERILOR DE VIAȚĂ LA COPIII CU DIZABILITĂȚI

Lidia COJOCARI, Efrosinia HAHEU-MUNTEANU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chişinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Autonomia personală are un rol important în formarea deprinderilor de viață la copiii cu dizabilități, iar atitudinea parentală/a celor din jur constituie baza formării lor. Gradul de autonomie al fiecărui copil, împreună cu ceilalți factori (vârsta copilului, accesibilitatea, mediul etc.), este influențat de handicapul copilului și de atitudinea părinților. Cu cât handicapul este mai sever, cu atât mai redus este nivelul de autonomie în activitățile zilnice. Copiii cu întârziere de dezvoltare au nevoie de mai multe repetări pentru a dobândi noi deprinderi de viață. Cuvinte-cheie: copii cu dizabilități, deprinderi de viață, stiluri parentale, atitudini parentale.

Publicat

2017-12-01

Număr

Secțiune

Статьи