TOLERANT EDUCATIONAL ENVIRONMENT AS A REQUIREMENT FOR THE FORMATION OF THE PROFESSIONALLY IMPORTANT SKILLS OF FUTURE SPECIALISTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Oleksandra BRIUKHOVETSKA, Tetiana CHAUSOVA “University of Educational management”, Kyiv (Ukraine)

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

MEDIUL EDUCAȚIONAL TOLERANT CA O CONDIȚIE ESENȚIALĂ PENTRU FORMAREA COMPETENȚELOR PROFESIONALE ALE VIITORILOR SPECIALIȘTI ÎN CADRUL INSTITUȚIILOR SUPERIOARE În articol este abordată problema privind formarea toleranței profesionale la viitorii specialiști din instituțiile educa- ţionale. În baza analizei literaturii de specialitate din domeniul psihologiei și din cel al pedagogiei a fost definit conceptul „toleranță profesională” la cadrele didactice, fiind clarificată esența acestuia. Autorii propun o metodă de investigare a toleranței profesionale, în baza căreia a fost realizată o cercetare privind nivelul de formare a toleranței profesionale la viitorii profesori, studiul demonstrând un nivel insuficient de dezvoltare a acestei competențe la cadrele didactice în for- mare. În acest sens, în articol este pus în discuție factorul de bază care ar contribui esențial la formarea toleranței profe- sionale în instituțiile superioare – un mediu universitar tolerant. Astfel, este definită esența conceptului „mediu educaţional tolerant”, fiind determinate caracteristicile acestuia în instituțiile universitare, inclusiv sunt evidențiate condițiile și prin- cipiile pentru crearea unui asemenea mediu. Se argumentează că existența unui asemenea context educaţional este condiția de bază în vederea formării toleranței profesionale la viitorii specialiști. Cuvinte-cheie: competențe profesionale importante, toleranță, toleranță profesională, mediu educațional tolerant.

Publicat

2020-11-17

Număr

Secțiune

Статьи