ASPECTE STRUCTURAL-ORGANIZAȚIONALE ALE ACTIVITĂȚII PSIHOLOGICE PRIVIND DEZVOLTAREA SFEREI RELAȚIONALE A ELEVULUI ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT GENERAL NAȚIONAL

Emilia FURDUI Institutul de Ştiințe ale Educației

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol este efectuată analiza politicilor naționale privind asigurarea activității psihologice în sistemul de învățământ general din perspectiva abordării societale contemporane. Respectiv, prin conturarea dimensiunilor psihologice esențiale, se identifică problemele majore ce completează domeniul de dezvoltare a sferei relaționale a elevilor. Totodată, este consolidată o bază de date constituită în urma generalizării rezultatelor expuse de către un grup de psihologi în cadrul experimental, promovat prin utilizarea chestionarului comun (IȘE, USM, CRAP), în format Google Drive, administrat online. Materialul expus este asociat și cu optimizarea procesului de incluziune și de adaptare a elevilor cu cerințe educative speciale în instituțiile de învățământ general prin elementul relaționării. Cuvinte-cheie: provocări societale, asistență psihologică, relaționare, copii cu cerințe educative speciale (CES).

Publicat

2020-11-17

Număr

Secțiune

Статьи