DIMENSIUNEA AFECTIVITĂŢII REFLECTATĂ ÎN ACTELE DE POLITICI NAŢIONALE ÎN EDUCAŢIE

Mariana BATOG Institutul de Științe ale Educației

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Bunăstarea psihoemoţională a elevului în cadrul procesului de învăţare este foarte importantă, iar şcoala e necesar să ofere un mediu educaţional favorabil şi sigur pentru sănătatea emoțională a elevilor. Considerăm relevantă necesitatea includerii în actele normative şi reglatorii din educație a prevederilor în scopul consolidării dimensiunii psihologice afective, şi anume – a bunăstării emoţionale a elevilor. Studiile de politici educaționale naţionale confirmă faptul că politicile educaţionale sunt dezechilibrate în acest sens şi oferă prioritate formării altor dimensiuni psihologice, decât cea de bună- stare emoţională. Formarea disponibilităţilor afective devine o finalitate importantă a educaţiei şi o sarcină majoră a psihologilor şcolari. Crearea noilor structuri la nivel de stat şi promovarea legilor ce vor facilita activitatea psihologilor în instituțiile educaționale este indispensabilă. Totodată, este necesară extinderea cercetărilor ştiinţifice în vederea studierii particularităţilor afectivităţii elevilor în noile condiţii vitale, a caracteristicilor sferei emoţionale a elevilor ca răspuns la noile provocări societale. Cuvinte-cheie: afectivitate, bunăstare emoțională, echilibru psihoemoțional, studiu experimental, acte de politici naționale, asistență psihologică.

Publicat

2020-11-17

Număr

Secțiune

Статьи