FUNDAMENTALS OF CURRICULUM FOR EXTRACURRICULAR EDUCATION AND LEARNING
Vladimir GUȚU, Maia ȘEVCIUC, Carolina ȚURCANU Moldova State University
Rezumat
FUNDAMENTE ALE CURRICULUMULUI PENTRU EDUCAȚIA ȘI ÎNVĂȚĂMÂNTUL EXTRAȘCOLAR În articol se fundamentează conceptul curriculumului pentru educația și învățământul extrașcolar din perspectiva competențelor. În acest sens, curriculumul se structurează pe domenii și profiluri ale educației și învățământului extra- școlar, asigurând continuitatea conceptuală între curriculumul pentru învățământul general și curriculumul pentru educația și învățământul extrașcolar. Totodată, se propune și o taxonomie a competențelor: competențe-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții; competențe generale pe domenii ale educației extrașcolare și competențe specifice pe profiluri ale educației și învățământului extrașcolar. Cuvinte-cheie: educație extrașcolară, învățământ extrașcolar, curriculum, competențe, domenii ale educației, profiluri ale educației, taxonomia competențelor.