IMPLEMENTAREA E-/D-LEARNING IN ȘCOLILE PROFESIONALE TEHNICE DIN REPUBLICA MOLDOVA

Dumitru IEȘEANU*, Tudor BRAGARU Universitatea de Stat din Moldova *Instituția Publică Școala Profesională nr.2 din Cahul

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În situația actuală de criză pandemică, învățarea electronică (e-Learning, distance/d-Learning) devine cea mai atractivă și răspândită formă de educație. Diverse platforme de e-/d-Learning permit învățarea practic a orice, de către oricine, de oriunde este acces la Internet și oricând este necesar individului, conform nivelului de pregătire și constrângerilor personale. Implementarea e-/d-Learning necesită anumite infrastructuri/dotări, platforme și instrumente, schimbări organizaționale, pregătirea personalului etc. În lucrare este prezentat un expres-studiu al bunelor practici și experiențe naționale/interna- ționale din domeniu, precum și al gradului de utilizare e-/d-Learning în școlile profesionale tehnice (ȘPT) din Republica Moldova (RM) cu scopul de a fi trasate unele direcții strategice de dezvoltare durabilă și îmbunătățire a procesului edu- cațional în ȘPT. Cuvinte-cheie: învățământ electronic (e-Learning), învățământ electronic la distanță (d-Learning), platforme de e-Learning/d-Learning, tehnologii informaționale și comunicaționale (TIC), Internet, servicii de cloud computing (IaaS, PaaS, SaaS), terminale de acces la platformele de e-Learning/d-Learning.

Publicat

2021-11-28

Număr

Secțiune

Статьи