MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE LA ȘCOLARII DE VÂRSTĂ MICĂ

Vasilica BALERCĂ Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În contextul învățământului modern, dezvoltarea gândirii critice reprezintă un aspect educațional de o importanță majoră în condițiile în care se urmărește integrarea armonioasă a elevilor în concordanță cu dinamica socială. Abordarea actuală a învățării vizează dezvoltarea competențelor și formarea unui stil de gândire critic bazat pe rezolvarea de probleme, pe capacitatea de examinare a condițiilor și alternativelor și pe luarea deciziilor prin raportarea la realitatea prezentată. Utilizarea metodelor adecvate de stimulare a gândirii critice în procesul instructiv-educativ la diferite discipline, dar și în cadrul activităților extracurriculare, oferă suportul necesar pentru elevi în optimizarea capacității de filtrare a informațiilor pe care le primesc de la cadrul didactic. Demersul de formare a unui stil de gândire critic favorizează schimbări pe plan cognitiv prin trecerea de la o singură perspectivă la mai multe perspective, dar și pe plan afectiv, în egală măsură, prin formarea și consolidarea abilităților sociale de interacțiune, de expunere a ideilor personale, dar și de acceptare a ideilor interlocutorilor. Cuvinte-cheie: gândire critică, învățare activă, situații-problemă, abordare transdisciplinară.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи