FORMAREA DE COMPETENȚE – O DIRECȚIE DE DEZVOLTARE A EDUCAȚIEI CONTEMPORANE

Maria HADÎRCĂ, Rodica IAROVOI * Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei *Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chişinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol sunt evidențiate direcțiile de dezvoltare a învățământului contemporan, inclusiv predarea bazată pe com- petențe, analizate abordări ale termenului „competență” în literatura de specialitate, precum și controversele legate de definirea acestui termen în diferite surse publicate. Se concluzionează că problema competențelor nu a fost încă lămurită, deși ea stă la baza documentelor educaționale, precum programele școlare, manualele, ghidurile profesorului etc. Cuvinte-cheie: educație, globalizare, direcție de dezvoltare, competență, controversă, proces de schimbare, curriculă, situație educațională, proces de predare, manifestare, context transcurricular, nivel de competență.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи