ASPECTS IN DEFINING THE CONCEPT AND DEVELOPING COMPETENCY FOR A HEALTHY WAY OF LIFE FOR YOUNG SCHOOL STUDENTS THROUGH THE PRISM OF THE SCHOOL-FAMILY PARTNERSHIP

Mihaela BLÎNDUL Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

ASPECTE ÎN DEFINIREA CONCEPTULUI DE COMPETENŢĂ ȘI DEZVOLTAREA COMPETENȚEI PENTRU UN MOD SĂNĂTOS DE VIAȚĂ LA ELEVII DE VÂRSTĂ MICĂ PRIN PRISMA PARTENERIATULUI SCOALĂ-FAMILIE Articolul prezintă un studiu teoretic al conceptului de compentență pentru modul sănătos de viață, abordat prin pris- ma Educației pentru sănătate, fiind prezentate aspecte ale dezvoltării acestei competențe la elevii de vârstă școlară mică prin prisma parteneriatului școală-familie. Competența pentru modul sănătos de viață se formează și se dezvoltă prin intermediul educației pentru sănătate, ce este valorificată atât în cadrul școlii, cât și în cadrul familiei, deoarece, pe lângă faptul că școala poate dezvolta competența pentru un mod sănătos de viață mai mult la nivel teoretic, familia are sarcina de a o implementa și dezvolta la nivel practic, rezultatul fiind formarea, dezvoltarea unei culturi pro-sănătate și îmbunătățirea sănătății prin acțiuni responsabile concrete la nivel fizic, psihic, social. Cuvinte-cheie: competență, educație pentru sănătate, competență pentru un stil de viață sănătos, parteneriat școală- familie, vârstă școlară tânără.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи