POLITICI ȘI PRACTICI EDUCAȚIONALE DE FORMARE A COMPETENȚEI INTERCULTURALE LA ELEVII DIN CLASELE GIMNAZIALE

Roxana DOROBANȚU-DINA Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Formarea cu succes a competenței interculturale constă în armonizarea cunoștințelor și a activităților practice, bazate pe educație formală, non-formală și a influențelor din mediul informal, alături de aplicarea consecventă a Parteneriatului educațional școală-familie. Implicarea elevilor în activități non-formale specifice educației intercuturale, lucrul în echipă, schimbul de experiență cu instituții asemănătoare din țară sau din străinătate (cu preponderență prin proiecte europene), jocurile libere – indiferent de felul lor, limitează prejudecățile, stereotipurile, excluziunea socială și contribuie la formarea profilului absolventului de învățământ gimnazial pregătit să se integreze social și profesional, acolo unde îl vor purta pașii. Prin reconsiderarea locului și rolului educației interculturale în contextul noilor educații, competența interculturală pre- supune gestionarea adecvată a relațiilor dintre oamenii care aparțin unor grupuri entice diferite, care sunt de altă rasă, cultură, religie sau condiție socială, în vederea interacțiunii cu succes în viața socioprofesională. Cuvinte-cheie: competență, competență interculturală, educație interculturală, diversitate, discriminare, dialog intercultural.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи