IDENTIFICAREA LACUNELOR PRIVIND FORMAREA CULTURII ECONOMICE LA STUDENȚII PEDAGOGI

Anastasia OLOIERU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol sunt analizate transpunerile noilor modele economice gig-economia, net-economia și a antreprenoriatului în domeniul educațional. În baza aplicării și prelucrării datelor unui chestionar pe un lot experimental de 80 de studenți au fost identificate lacunele privind formarea culturii economice, după cum urmează: lacune cognitive, motivațional- valorice, comportamnentale. La finalul articolului este propus un model de formare a culturii economice la studenții pe- dagogi în 3 etape, în baza principiilor didactice, principiilor educației prin/pentru muncă, principiilor și strategiilor auto- eficienței personale, teoriilor și principiilor economice etc. Un astfel de model de formare a culturii economice a viitoa- relor cadre didactice va permite dezvoltarea competențelor profesionale și crearea unui profil de antreprenor pentru cadrul didactic. Cuvinte-cheie: gig-economia, net-economia, antreprenoriat, intraprenoriat, educație economică, educație antrepre- norială, educație financiară, cultură economică.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи