IMPLICAȚIILE PSIHOLOGULUI ÎN DIMINUAREA EMOȚIILOR NEGATIVE LA ADOLESCENȚI
Iulia RACU Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
În articol sunt prezentate rezultatele investigațiilor experimentale privind emoțiile negative la adolescenți. Adolescenții experimentează multiple emoții negative. Cele mai intense sunt anxietatea (în special anxietatea – trăsătură) și agresivi- tatea (resentiment, suspiciune și ostilitate verbală). Emoțiile negative interferează cu starea de bine și sănătatea mintală a adolescenților. Astfel, este important ca psihologul să intervină și să diminueze emoțiile negative la adolescenți. Articolul descrie obiective, principii și tehnici (tehnici de conştientizare și de restructurare cognitivă și exerciții de conștientizare cor- porală) ce pot fi implementate de psiholog în vederea gestionării și controlului emoțiilor negative. Cuvinte-cheie: vârstă adolescentă, emoții negative, tehnici de conștientizare și restructurare cognitivă, exerciții de conștientizare corporală.