THEORETICAL ASPECTS OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS STUDENTS WITH DISABILITIES
Einas DANIEL (SHAMA) Moldova State University
Rezumat
ASPECTE TEORETICE ALE ATITUDINILOR PROFESORILOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ FAȚĂ DE ELEVII CU HANDICAP În articol sunt reflectate unele aspecte ale cercetării privind formarea atitudinii pozitive la profesorii de educație fizică față de incluziunea copiilor cu dizabilități. Explorând dimensiunile teoretice ale subiectului enunțat, autoarea dezvăluie conexiunea dintre atitudinile profesorilor de educație fizică și strategiile psihopedagogice, bazată pe identificarea sur- selor de atitudini negative/ stigmatice și a surselor de atitudini pozitive/promovatoare (incluzive). Programul formativ, propus de autoare, contribuie într-o anumită măsură la înțelegerea de către profesori a rolului acestora în educația inclu- zivă și acceptarea faptului că includerea elevilor cu dizabilități în clasele obișnuite nu este o problemă, ci o oportunitate. Cuvinte-cheie: profilul profesorului, atitudine pozitivă, dizabilitate, adaptare, educație fizică.