SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL FRAMEWORK OF CURRICULUM FOR LEARNING AND EDUCATION OF ADULTS

Natalia TOMA Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

CADRUL SOCIAL ŞI PSIHOLOGIC AL CURRICULUMULUI PENTRU ÎNVĂŢARE ŞI EDUCAŢIE A ADULŢILOR În articolul dat se abordează problema privind curriculumul pentru învăţarea şi educaţia adulţilor în plan formal şi nonformal din perspectiva influenţelor sociale şi a celor psihologice. În acest sens, anume învăţarea şi educaţia adulţilor sunt puternic centrate pe demersuri psihocentrice şi sociocentrice, ceea ce trebuie să fie relevant reflectat în cadrul curricular. Anume curriculumul are ca obiect de reflecţie raportul dintre individ, societate şi instituţia de învăţământ (de educaţie). Abordarea sociopsihologică a curriculumului pentru învăţarea şi educaţia adulţilor este axată pe următoarele demersuri conceptuale: procesul schimbării/ dezvoltării curriculumului în raport cu factorii sociali şi psihologici; organizarea şi realizarea educaţiei adulţilor prin curriculum care creează contexte pentru învăţarea activă şi respectă nevoile personale şi profesionale. Cuvinte-cheie: curriculum educaţional, psihocentrism, sociocentrism, învăţarea şi educaţia adulţilor, valori sociale, metacogniţie, motivaţie, personalitatea adultului, procese psihice.

Publicat

2022-04-21

Număr

Secțiune

Статьи