EGALITATEA DE ȘANSE, IMPLICAȚIILE ÎN DEZVOLTAREA SENTIMENTULUI AUTOEFICACITĂȚII ȘI IMPLICIT A MOTIVAȚIEI ÎNVĂȚĂRII

Mirela PANDELICA, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Prezentul studiu analizează nevoia de adaptare a cadrului didactic în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se apariția unor modificări și la nivelul trendurilor educaționale care își pun tot mai mult amprenta asu- pra stabilirii obiectivelor pe termen lung în general, dar mai ales asupra manifestărilor comportamentale în rândul elevilor. Studiul reliefează faptul că la nivelul Uniunii Europene se pune problema diversității și mai ales a oferirii de șanse egale în ceea ce privește învățarea. Așa cum la nivel cultural însăși limba a suferit modificări, tot așa și valorile, obiceiurile, stilurile de învățare au căpătat elasticitate și modificare de sens, programele psihoeducaționale reprezen- tând un punct de pornire pentru oferirea de suport maximal pentru dezvoltare.

Învățarea a căpătat alte valrențe pentru elev, datorită abundenței de informație facilitată de tehnologie, precum și a contactului intrapersonal care a pierdut tot mai mult teren în ultima perioadă, iar programele care încurajează autocunoașterea și dezvoltarea anumitor abilități care și-au pierdut din valoare-comunicarea față în față, creativitatea, empatia, autonomia personală, reprezentând un suport maximal pentru dezvoltare și mai ales pentru creionarea unui nivel de aspirație raportat la propriile nevoi, precum și a imperioasei nevoi general-umane, învățarea.

Cuvinte-cheie: egalitate de șanse, autoeficiență, motivație pentru studiu, managementul clasei, nevoi.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_03

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи