FORMAREA CADRELOR DIDACTICE LA NIVEL NAȚIONAL: PROBLEME ȘI UNELE SOLUȚII

Mădălina MIȘCALENCU, Vladimir GUȚU, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Un aspect esențial în dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de învățământ îl reprezintă politicile și strategiile privind formarea continuă a cadrelor didactice. Aceste politici și strategii diferă de la o țară la alta în funcție, putând fi adaptate la specificul fiecărui sistem educațional și la nevoile de formare a cadrelor didactice. Alocarea unor resurse adecvate pentru implementarea și dezvoltarea programelor de formare continuă, acordarea de stimulente financiare pentru profesorii care participă la programe de formare, elaborarea și dezvoltarea standardelor naționale de dezvol- tare profesională, oferirea de programe de formare continuă accesibile și flexibile, investiția în cercetare în domeniul formării continue sunt câteva exemple de politici și strategii care pot fi adoptate.

Cuvinte-cheie: formarea continuă a cadrelor didactice, formarea inițială a cadrelor didactice, sistem de învățământ, programe de formare continuă, standarde naționale, nevoi de formare a cadrelor didactice, sisteme de formare a cadrelor didactice, cariera didactică.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_04

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи