FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI INCLUZIVE LA NIVEL EUROPEAN: MODELE ȘI PARTICULARITĂȚI

Mădălina MIȘCALENCU, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Formarea profesională continuă a cadrelor didactice reprezintă un proces esențial în domeniul educației, cu impact direct asupra calității învățământului. În articol sunt prezentate câteva modele de formare profesională continuă a cadrelor didactice ce aparțin sistemelor educaționale din Italia, Spania, Marea Britanie, Danemarca și Germania. În aceste țări s-au produs schimbări majore în domeniul educației incluzive, ceea ce a determinat reorganizarea sisteme- lor de formare a cadrelor didactice. Studiul de față cuprinde informații despre factorii de decizie care determină ne- voile de formare și planurile de formare pentru cadrele didactice, beneficiile oferite cadrelor didactice care participă la cursurile de formare, precum și măsuri de facilitare a participării profesorilor la aceste cursuri.

Cuvinte-cheie: formarea continuă a cadrelor didactice, programe de formare continuă a cadrelor didactice, cur- suri de formare continuă a cadrelor didactice, educația incluzivă, modele de formare continuă a cadrelor didactice, sistem de învățământ, nevoia de formare a cadrelor didactice.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_05

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи