MEDIU DE ÎNVĂȚARE POZITIV – IMPERATIV ÎN INSTRUIREA ADULȚILOR
Nadejda BUTNARI, Nina BÎRNAZ, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Mediul de învățare are o importanță primordială în crearea unui climat favorabil procesului de instruire corespun- zător particularităților de vârstă și interesului educabililor. Organizarea unui mediu de învățare pozitiv în procesul de instruire a adulților, presupune configurarea unor factori specifici instruirii adulților, orientați spre satisfacerea nevoilor acestei categorii de cursanți, determinând astfel succesul și dezvoltarea personală și profesională a acesto- ra. În prezentul articol evidențiem un context trifactorial al mediului de învățare, valorificarea căruia generează un cadru pozitiv în instruirea adulților și anume: profilul formatorului, relaționarea interpersonală și particularitățile spațiului de instruire. Acest context trifactorial reflectă anumite valori și abilități profesionale ale formatorului care condiționează desfășurarea instruirii adulților într-un mediu de învățare eficient menit să sprijine obiectivele de in- struire și implicarea activă a cursanților.
Cuvinte-cheie: mediu de învățare, adulți, cadru trifactorial, formator, relaționare interpersonală, spațiu de instruire.