PROIECTUL DE CERCETARE CA METODĂ DE DEZVOLTARE A COMPETENȚEI INVESTIGAȚIONALE LA ELEVI DIN PERSPECTIVĂ INTERDISCIPLINARĂ
Irina SÎRBU, Maia ȘEVCIUC, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În acest articol este evidențiat rolul proiectelor de cercetare în dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, cu accent pe abordare interdisciplinară. Autorii subliniază importanța integrării mai multor discipline într-un proiect comun, permițând astfel elevilor să aplice și să consolideze cunoștințele lor într-un context complex și interconectat. Lucrarea scoate în evidență, de asemenea, adaptabilitatea acestei abordări, care poate permite atât lucrul individu- al, cât și cel în echipă, în funcție de circumstanțele specifice. În plus, se evidențiază maniera în care proiectele de cercetare contribuie la dezvoltarea competenței investigaționale la elevi, alimentându-le curiozitatea intelectuală și încurajându-i să exploreze în profunzime subiectele de studiu.
Cuvinte-cheie: proiecte de cercetare, competență investigațională, abordare interdisciplinară, adaptabilitate, interdisciplinar, competențe.