DEZVOLTAREA PERSONALĂ. STRATEGIE DE MANAGEMENT EDUCAȚIONAL

Florentina CIULEI, Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă” din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Organizațiile școlare din România se confruntă cu perspectiva continuă a schimbării prin raportare la schim- bările legislative, la cele de la nivelul paradigmei educaționale, dar și la nivel social. Schimbare ca proces în organizația școlară produce implicații majore în mediul social-profesional actual al cadrelor didactice și al mana- gerilor școlari, determinându-i să identifice metode eficiente de adaptare la schimbare, de reinventare și reconfigu- rare pentru a oferi sens și relevanță activității didactice și manageriale, pentru a facilita depășirea provocărilor care apar în procesul schimbărilor sociale și paradigmelor educaționale, dar și în relațiile cu alți actori educaționali și cu sine însuși. Pentru a adopta cea mai adecvată cale de funcționare eficientă în mediul social-profesional actual în continuă dinamică, cadrele didactice și managerii școlari se implică în programe și proiecte destinate susținerii procesului de dezvoltare personală ca parte a evoluției în carieră, dar și succesului profesional.

Cuvinte-cheie: cadre didactice, manager școlar, dezvoltarea personală și profesională, schimbarea în educație, management educațional.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_11

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи