PARTICULARITĂŢILE APARIŢIEI ŞI MANIFESTĂRII CONFLICTELOR ÎN INSTITUŢIILE DE EDUCAŢIE TIMPURIE

Daniela Mioara PETREA, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Acest articol, prezintă particularităţile de manifestare a conflictelor în instituţiile de educaţie timpurie, tipurile de conflicte care se întâlnesc în grădiniţe, strategii de prevenire a conflictelor şi tipuri de reacţie atunci când o persoană este implicată într-un conflict. În articol sunt evidenţiate o parte din motivele conflictelor, precum şi premisele apa- riţiei acestora. Conflictele între preşcolari sunt cele mai des întâlnite, ele iau naştere de la grupa mică, principalele motive fiind nevoia de afirmare, nevoia de autonomie, nevoia de autorealizare, nevoia de autoapărare. Cadrul didactic are un rol esenţial în aplanarea conflictelor, atât în sala de grupă, cât şi în relaţia cu părinţii preşcolarilor. Articolul prezintă exemple de conflicte între managerul unei instituţii de învăţământ preşcolar şi cadrele didactice, precum şi exemple de conflicte apărute între educatoare.

Cuvinte-cheie: conflicte, învăţământ preşcolar, cadre didactice, cadre didactice, manager, părinţi, preşcolari.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_23

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи