PREVENIREA ȘI DIMINUAREA COMPORTAMENTULUI AGRESIV DE TIP BULLIYNG: CADRUL TEORETIC ȘI PRAXIOLOGIC

Ioana-Corina GEORGESCU, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de toup bullyng este actuală și în plan social, și în plan psiho- logie, și în plan pedagogic. Acest lucru se confruntă prin implicarea diferitor structuri internaționale de profil privind stabilirea unor strategii de diminuare și prevenire a fenomenului ,,bullyng”. În studiul dat pornim de la analiza diferi- tor documente, convenții, tratate internaționale în care se pune promblema prevenirii și diminuării comportamentului agresiv al elevilor. Totodată, pe larg se analizează cadrul teoretic explicativ al fenomenului ,,bullyng”, se argumen- tează și unele strategii de prevenire și diminuare a bullyngului în licee: prevenția primară, prevenția secundară, prevenția terțiară, având ca direcții generale: educația și conștientizarea fenomenului, dezvoltarea socio-emoțională, promovarea toleranței zero față de bullyng, supraveghere și intervenții promte, colaborare cu părinții și comunitatea.

Cuvinte-cheie: agresivitate, comportament agresiv, bullyng, prevenire, diminuare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_24

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи