CONCEPTUL ȘI INSTRUMENTUL ANDRAGOGIC DE ÎNVĂȚARE ȘI EDUCAȚIE A ADULȚILOR

Vladimir GUȚU, Carolina ȚURCANU, Natalia TOMA, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Unul din aspectele care se impun tot mai insistent în contextul dezvoltării sistemelor de învățare și educație forma-

lă, nonformală, informală a adulților este adecvarea acțiunilor didactice la nevoile individuale, profesionale și sociale a acestora. Atingerea acestui deziderat presupune, printre altele, adoptarea și aplicarea unor tehnologii și strategii andragogice formative, creative și interactive.

Premisa de la care s-a pornit – presupune delimitarea și explicarea noțiunilor-cheie ale învățării și educației adulților: metodologia, tehnologia, strategia, metoda de învățare și educație a adulților. Accentul se pune pe argumen- tarea esenței acestor noțiuni din perspectiva paradigmei tradiționale și paradigmei moderne de instruire și educație. În articolul dat se propune un concept andragogic de conexiune și interpătrundere a metodologiei, tehnologiei și strategiei de învățare și educație a adulților. Sunt propuse și exemple de proiectare și aplicare a demersurilor didactice de învățare și educație a adulților.

Cuvinte-cheie: andragogie, metodologia andragogică, strategia andragogică, metoda andragogică, didactica adulților.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_33

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи