CURRICULUMUL LA DECIZIA ȘCOLII - UN FACTOR DE PROGRES ÎN DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR DE COMUNICARE ALE ELEVILOR

Vasillica-Carina BANU, State University of Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Actuala dinamică socială și economică înregistrată la nivel național a determinat apariția unor schimbări semnifi-

cative în sistemul educațional românesc. Astfel, școlile și comunitățile, în special cele din mediul rural, se confruntă cu o serie de provocări care vizează nevoile reale ale beneficiarilor de servicii educaționale. În vederea îmbunătățirii și depășirii unor astfel de situații, școlile și comunitățile pot beneficia de sprijin specializat, în cadrul unor programe sau proiecte de studii implementate și acreditate. Acestea pot fi susținute de curriculum la decizia școlii. Acesta trebuie să fie considerat ca parte a întregului curriculum și nu ca fiind irelevant în raport cu cel național în vigoare sau fiind în contradicție cu acesta. Elevul trebuie să experimenteze un curriculum coerent, și nu unul fragmentat și defici- tar. Astfel, curriculumul la decizia școlii trebuie să se întâlnească cu cel național și să se îmbine. De atunci, curriculu- mul tradițional bazat pe discipline a pus accentul pe cunoaștere și înțelegere. Din acest motiv, rolul curriculumului la decizia școlii s-a adresat acelor competențe dorite care sunt prea puțin dezvoltate în mod specific sau explicit de către disciplinele academice. Exemple de astfel de competențe pot include dezvoltarea personală, pregătirea pentru vârsta adultă și viața economică, încurajarea ființei responsabile etc.

Cuvinte-cheie: curriculum, curriculum de decizie școlară, competență, competență de comunicare, elev, învățare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_34

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи