CADRUL CONCEPTUAL AL MONITORIZĂRII CURRICULUMULUI ȘCOLAR ÎN FUNCȚIE

Vladimir GUȚU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Problema monitorizării curriculumului școlar în funcție de curriculumul predat/curriculumul învățat face parte din
problematica managementului curriculumului educațional. De regulă, această problematică se abordează alături de
problemele conceptualizării, proiectării și implementării curriculumului școlar. Cu alte cuvinte, monitorizarea apare
în toate etapele conceperii și aplicării curriculumului școlar. În articolul dat, se propune un concept de monitorizare
a curriculumului școlar din perspectiva cercetării curriculare/științifice, dar și din perspectiva continuității în dezvoltarea curriculumului școlar. Continuitatea dezvoltării curriculare implică continuitatea monitorizării curriculare.
Monitorizarea este un proces de urmărire, observare și supraveghere a funcționării curriculumului școlar, în cadrul
căruia sunt colectate, analizate și interpretate informații și date privind calitatea curriculumului predat și luarea unor
decizii de realizare a conexiunii inverse și a perspectivelor de dezvoltare continue a curriculumului școlar. Procesul
de monitorizare continuă a curriculumului școlar în funcție se realizează în etape și prin intermediul unui instrumentar specific: indicatori, descriptori, metode. Accentul este pus pe auto-monitorizarea curriculumului predat-învățat
de către cadrul didactic la clasă, fiind participant activ în dezvoltarea continuă a curriculumului la disciplina predată.
Cuvinte-cheie: curriculumul național, curriculumul școlar, monitorizarea curriculumului, dezvoltarea curriculumului, implementarea curriculumului, impactul curriculumului, cercetarea curriculară.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_01

Descărcări

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи