EDUCAȚIA ȘI CONSILIEREA FAMILIEI: UNELE ASPECTE DE CULTIVARE A GÂNDIRII COTIDIENE POZITIVE LA ADULȚI ȘI COPII DIN PERSPECTIVA FILOSOFIEI PRACTICE
Larisa CUZNEȚOV, „Ion Creangă” State Pedagogical University from Chisinau
Rezumat
Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ care urmează linia strategică și axa doctrinală a multor lucrări a
autoarei privind educația și enculturația familiei prin valorificarea reflecției, acțiunii morale a persoanei în contextul
consilierii axate pe dezvoltarea gândirii cotidiene pozitive la adulți și copii. La fel, sunt expuse și explicate un ansamblu de principii, condiții și strategii de educație și consiliere a familiei, care au fost științific fundamentate și corelate
cu câteva orientări esențiale din perspectiva psihologiei sociale, a psihologiei pozitive, filosofiei practice și consilierii
ontologice complexe a familiei. Au fost analizate unele tendințe de eficientizare a climatului moral din cadrul familiei postmoderne și s-au precizat modalitățile de edificare a bunăstării, fericirii și sporirii calității vieții familiale. În
acest context, am oferit rezultatele unui sondaj de opinii, efectuat pe un eșantion structurat de adulți, familiști tineri
și de vârstă medie (420 subiecți de 25 - 50 ani), urmat de interpretări, concluzii și recomandări practice de cultivare
a gândirii cotidiene pozitive.
Cuvinte-cheie: educație, consiliere, familie, gândire cotidiană pozitivă, filosofie practică.