CONDIȚII PSIHO-PEDAGOGICE CONDUCENTE ÎNVĂȚĂRII INTENSIVE A LIMBII ENGLIZE DE CĂTRE ELEVII DIN ȘCOALA PRIMARĂ

Viorica GORAȘ-POSTICĂ, Dana-Maria MOTFOLEA, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul include o abordare analitică a condițiilor psihopedagogice care favorizează învățarea intensivă a limbii
engleze de către elevii din clasele primare. Metodologia de cercetare a constat în studierea literaturii de specialitate
din perspectiva funcționalității acesteia în sala de clasă. În calitate de condiții psihopedagogice, care stimulează procesul de predare-învățare-evaluare a elevilor din epoca informației și a tehnologiilor, am cercetat: mediul de învățare,
cadrul didactic profesionist, principiile pedagogice, metodologia interactivă de predare-învățare-evaluare, utilizarea
TIC și a altor resurse didactice, parteneriatul cu familia. Finalitatea acestor condiții se focusează pe cunoașterea limbii engleze ca limbă de circulație internațională ca și competență esențială în societatea actuală, ceea ce justifică faptul că elevii români învață engleza începând cu clasa pregătitoare, recent introdusă în cadrul învățământului primar,
până la sfârșitul învățământului gimnazial, apoi cel liceal, având ulterior posibilitatea de a continua și la universitate
sau în alte forme de educație a tinerilor și adulților.
Cuvinte-cheie: mediu de învățare, personal didactic profesionist, principii pedagogice, metodologia interactivă
de predare-învățare-evaluare, utilizarea TIC și a altor resurse didactice, parteneriatul cu familia.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_03

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи