GHIDAREA ÎN CARIERĂ A ELEVILOR ÎN CONTEXTUL POLITICILOR EDUCAȚIONALE: CONSTATĂRI ȘI PERSPECTIVE
Maia ȘEVCIUC, Viorica REABOI-PETRACHI, Valeria BOTEZATU, Olga DICUSARĂ, Ana DABIJA, Moldova State University
Rezumat
Ghidarea în carieră a elevilor este un proces esențial care îi ajută să ia decizii informate cu privire la educația lor
ulterioară și la parcursul profesional. Acest proces este influențat de o serie de factori, inclusiv politicile educaționale
implementate la nivel internațional și național. Fluctuațiile pieței muncii justifică trasfigurarea procesului de ghidare
și consiliere în carieră în ierarhia sistemului de învățământ. Elementele procesului de ghidare în carieră se regăsesc
în practicile sistemului de învățământ preuniversitar, în vederea asistării adolescenților în opțiunea de carieră. Studiul
realizat evidențiază că ghidarea în carieră este un segment important, reflectat în documentele de politici educaționale,
în care i se atribuie rolul esențial în dezvoltarea personală și profesională a elevilor.
Cuvinte-cheie: carieră, ghidare în carieră a elevilor, documente de politici educaționale.