COMPETENȚELE PROFESORULUI DIN DOMENIUL ARTELOR VIZUALE. REPERE CONCEPTUALE Î

Valentina CHIRVASE, Moldova State University Cristian UNGUREANU, National University of Arts ,,George Enescu”, Iassy, Romania

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În literatura de specialitate găsim diferite accepțiuni ale competenței. Guțu Vl. (2023) o definește ca fiind „un
sistem integrat de cunoştinţe, abilităţi, atitudini şi valori, dobândite, formate şi dezvoltate prin învăţare, a căror mobilizare permite identificarea şi rezolvarea diferitor probleme în diverse contexte şi situaţii”; „finalitate, ca obiectiv
proiectat și ca obiectiv de învățare”; „capacitate intelectuală ce dispune de variate posibilităţi de transfer (capacitatea
de a comunica, decide, detecta, selecta, evalua date, informaţii, relaţii), capacitate care-şi asociază componente afective şi atitudinale, de motivare a acţiunii”.
Deoarece, la nivelul învățământului superior se pune accentul pe formarea specialistului competent, pe formarea
şi dezvoltarea competenţei drept calitate a personalităţii (Șevciuc M., 2007), profesorul de arte vizuale, prin buna
sa formare va reuși să contribuie la frumoasa creștere a elevilor - formarea „omului de mâine” (Berger G., 1973).
Programele de studii, generoase atât prin varietatea specialitățiilor, cât și prin modulul de formare psihopedagogică,
conferă încredere tinerilor absolvenți de arte vizuale de a se înscrie și participa la examenul de definitivat, certificându-li-se astfel competențele dobândite în formarea inițială.
Cuvinte-cheie: profesori, competențe, arte vizuale, educație, formare inițială, învățământ superior.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_05

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи