CUNOȘTINȚELE PROCEDURALE ÎN DEZVOLTAREA GÂNDIRII ȘTIINȚIFICE LA CADRELE DIDACTICE: UNELE SECVENȚE EXPERIMENTALE

Sergiu SANDULEAC, ,,Ion Creanga” State Pedagogical University of Chisinau

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul pune în discuție rolul cunoștințelor procedurale în dezvoltarea gândirii științifice și în formarea cadrelor didactice. Cunoștințele procedurale implică abilități și proceduri, adică modalitățile în care realizăm anumite
activități sau sarcini. Cunoștințele procedurale, în esență, reprezintă competențele la nivel de aplicare, care sunt legate de aptitudinile practice și know-how-ul într-un anumit domeniu. Aceste tipuri de cunoștințe sunt esențiale pentru
funcționarea gândirii științifice în rezolvarea problemelor complexe. În articol sunt prezentate rezultatele unui studiu
realizat pe un eșantion de cadre didactice. Studiul demonstrează că dezvoltarea-eficientizarea gândirii științifice
la cadrele didactice poate fi facilitată de explorarea unui program formativ special elaborat, axat pe consolidarea
cunoștințelor declarative /competențe la nivel de cunoaștere, implicarea sistematică a metacogniției și stimularea
dezvoltării competențelor procedurale la nivel de integrare.
Cuvinte-cheie: cunoștințe procedurale, gândire științifică, cadre didactice, dezvoltare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_08

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи