CLIMATUL PSIHOLOGIC AL CLASEI - FACTOR DE PREVENIRE ȘI REDUCEREA AGRESIVITĂȚII ȘCOLARE

Ioana-Corina GEORGESCU, Vladimir GUȚU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Cercetările și studiile actuale demonstrează că problema agresivității de tip bullying în școală se agravează pe
plan international, dar și national. Se analizează pe larg diferiți factori care duc la agresivitate și violență a elevilor
inclusiv și factorii nonvulnerabili. În ultimile decenii accentul se pune pe abordarea problemei bullyingului în școală
care devine una complexă și greu de rezolvat. În articolul dat se încearcă de a aborda problema diminuării și prevenirii agresivității elevilor, valorificând valențele și funcțiile clasei de elevi și în primul rând climatul psihologic
sănătos. Anume climatul psihologic crează un mediu favorabil de învățare și educație care influențează puternic
comportamentul elevilor. Se analizează caracteristicile climatului psihologic, modalitățile de formare a climatului
psihologic sănătos, principii și modalități de valorificare a climatului clasei în prevenirea și diminuarea agresivitățiii
și agresivității de tip bullying în școală. Se descriu și unele forme și metode de realizare a acestui proces. Conceptul
propus deschide noi perspective de prevenire și diminuare a agresivității, inclusiv celei de tip bullying în instituțiile
de învățământ.
Cuvinte-cheie: climat psihologic, agresivitate, violență, bullying, mediu educațional, stare emoțională, sănătate
mintală, performanță școlară.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_11

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи