COMPORTAMENTUL AGRESIV DE TIP BULLYING: ABORDĂRI, CARACTERISTICI, CONSECINȚE

Ioana-Corina GEORGESCU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articolul dat se abordează problema comportamentului agresiv de tip bullying. Abordarea se întemeiază
pe analiza politicilor internaționale în domeniul prevenirii și diminuării agresivității și violenței în instituțiile de
învățământ promovate de ONU, Consiliul Europei, UNICEF etc. Se pune accentul pe definirea și caracterizarea
noțiunilor cheie privind problematica vizată: agresiune, violență, bullying și altele. Pe larg sunt argumentate
și consecințele agresiunii și agresiunii de tip bullying în școală: plan psiho-fiziologic, psiho-somatic, inclusiv
sănătatea mintală, plan educațional și al performanțelor școlare, plan al normei juridice. Se prezintă și unele
rezultate a express-studiului privind manifestarea de către elevi-liceeni a comportamentului agresiv: elev-elev,
elev-profesor, professor-elev și implicarea lor în acte de violență. Datele obținute se comentează și se fac concluzii reflective și sugestii generale de prevenire și diminuare a fenomenului de agresivitate și agresivitate de tip
bullying.
Cuvinte-cheie: agresivitate, bullying, violență, comportament agresiv, agresor, victimă, divianță.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_12

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи