FORMAREA PERSONALITĂȚII STUDENTULUI PENTRU ÎNȚELEGEREA PROBLEMELOR CONTEMPORANE ÎN CONTEXTUL NOILOR EDUCAȚII

Veronica CLICHICI, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Prezentul articol științific oferă o incursiune descriptiv-analitică a temei de cercetare „Formarea personalității
studentului pentru înțelegerea problemelor contemporane în contextul noilor educații”. Actualitatea acestei abordări
elucidează necesitatea procesului noilor educații devenite imperative prioritare în învățământul universitar, centrat
pe cel ce învață/student, care prezintă premisele unui învățământ de tip European prin sistemul de valori pe care le
promovează. Scopul cercetării vizează o analiză descriptivă a noilor educații ca factor al schimbării printr-o abordare axiologică a problemei lumii contemporane în formarea studentului în cadrul învățământului universitar. În
acest sens, s-au analizat dimensiunile noilor educații la nivel internațional și național pentru formarea-dezvoltarea
integrală a personalității studentului. Totodată, s-au determinat modalitățile de implementare a noilor educații prin
demersuri metodologice în cadrul învățământului universitar. Rezultatele științifice ale cercetării sunt relevante prin
documentarea politicilor educaționale universitare, literaturii științifice de specialitate cu posibilitatea de implementare a noilor educații în învățământul universitar și de la alte specialități, decât Științe ale educației.
Cuvinte-cheie: noile educații, probleme contemporane, formare, student, învățare, curriculum, universitate.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_13

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи