RELAȚIILE INTERPERSONALE ALE COPIILOR CU DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE ÎN CADRUL GRUPULUI DE ELEVI

Olga DRUGUŞ, ,,Ion Creangă” State Pedagogical University of Chisinau

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Un aspect important în dezvoltarea personalității copilului este socializarea. Abilitățile sociale timpurii sunt necesare pentru dezvoltarea psihologică a copilului, deoarece acesta începe să formeze relații pozitive cu adulții și cu alți
copii de la o vârstă fragedă. Rolul important pentru atingerea așteptărilor așteptate aparține personalului didactic,
care, în procesul instructiv-educativ, are grijă ca toți copiii să se comporte bine și să fie acceptați în grupul de elevi.
Articolul prezintă rezultatul studiului sociometric în fișele de cercetare a problemei dezvoltării competențelor și
abilităților de comunicare la elevii din ciclul primar, în vederea determinării evoluției relațiilor interpersonale
în cadrul grupului/clasei în care sunt prezenți elevi cu dificultăți de învățare. Studiul relevă structura socioafectivă a grupului la un moment dat, pentru o situație dată, în cazul nostru studiind relațiile interpersonale
prin prisma comunicării între copiii cu dificultăți de învățare și cei tipici. Construcția sociogramei se realizează
progresiv, implementată cu sociograma alegerilor, completată ulterior cu cea a respingerilor. Pe baza sociogramelor, ne dăm seama că în cadrul grupului există o oarecare omogenitate, numărul de atracții depășind numărul
de respingeri.
Cuvinte-cheie: competență, comunicare, dezvoltare, individualizare, dificultăți de învățare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_16

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи