PROMOVAREA MULTILINGVISMULUI ÎN ȘCOALĂ

Hana WITTMAN, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În acest articol sunt examinate diverse modele de motivație care influențează procesul de învățare, concentrându-se în special pe domeniul limbilor străine. Structurile motivaționale, incluzând autoeficacitatea
academică, atribuțiile, realizările și obiectivele motivaționale interne, sunt prezentate ca elemente fundamentale în promovarea sau împiedicarea succesului academic. Se analizează diverse modalități în care elevii pot fi
motivați și se evidențiază importanța adaptării motivației la context, susținând că aceasta poate varia în funcție
de situație, context și mediu școlar. Sunt propuse definirea și înțelegerea modelelor de motivație adaptive și
dezadaptative și analizarea evoluției acestora în timp. Sunt prezentate rezultate de cercetare care indică că
convingerile legate de motivația adaptativă, cum ar fi autoeficacitatea, conduc la îmbunătățirea performanței și
a realizărilor, în timp ce convingerile asociate cu motivația dezadaptativă, cum ar fi evitarea eșecului, au efecte
negative asupra performanței și realizărilor academice.
Cuvinte-cheie: psihopedagogie, comunicare, educație multilingvă, metode de predare, metodologia educațională,
studiu multilingv, motivare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_17

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи