DEZVOLTAREA ABILITĂȚILOR SPECIFICE LA ELEVII DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR PRIN UTILIZAREA ELEMENTELOR OINA
Vasile ONICA, Constantin CIORBĂ, ,,Ion Creangă” State Pedagogical University from Chisinau
Rezumat
Diversitatea instrumentelor folosite în procesul de învățământ crește considerabil interesul elevilor din ciclul
primar și face lecția de educație fizică mult mai atractivă, mai ales atunci când se desfășoară sub formă de joc.
Oina este un joc sportiv foarte complex, iar folosirea elementelor specifice acestui joc în formarea deprinderilor
motrice ale elevilor este relevantă. Argumentele se bazează pe analiza rezultatelor cercetării științifice efectuate la
două licee din Chișinău cu participarea elevilor de clasa a IV-a. Instrumentele de educație fizică propuse în cercetarea grupului experimental au evidențiat unele calități motrice care pot fi dezvoltate la elevii din ciclul primar.
Cu ajutorul unor exercitii fizice specifice jocului de foosbal care s-au practicat pe parcursul unui an de studii, s-au
imbunatatit considerabil indicii de aruncare a fosbalului in tinta, a lovirii cu precizie a fosbalului si a lovirii la
distanță a fosbalului.
Cuvinte-cheie: cercetare științifică, calități motrice, elemente tehnice, evaluare, deprinderi motrice, bătaia mingii de oină cu bastonul (paleta), prinderea mingii, competențe specifice, evaluare inițială, evaluare finală, dezvoltare
fizică, dezvotare psihologică, forță explozivă, rapiditate, calități coordinative, precizia mișcărilor.