CUNOȘTINȚE ÎN STRUCTURA MODULELOR CURRICULARE LA DISCIPLINA EDUCAȚIE FIZICĂ UNIVERSITARĂ: FUNCȚII FORMATIVE

Marian UDROIU, Theoretical High School ,,Marin Preda”, Bucharest, Romania Nicolae BRAGARENCO, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Este bine cunoscut rolul cunoștințelor pentru învățarea unor acțiuni motrice, dar și aplicarea cunoștințelor acumulate în practicarea independentă a unor sporturi în cotidian. Cunoștințele, de fapt, fundamentează conținuturile
practice în activitatea de educație fizică și sport. În acest context, este evident că numărul mic de ore alocat disciplinei educație fizică universitară pe parcursul unui semestru, conținuturile voluminoase și complexe nu pot asigura pe
deplin formarea cunoștințelor specifice probei de sport studiate (în special când acest sport nu a fost studiat în școală).
Astfel, cadrele didactice sunt impuse să apeleze la unele metode mai puțin specifice disciplinei și în special la instrumentele TIC. Deci, scopul acestui studiu constă în eficientizarea procesului educațional la disciplina educație fizică
universitară prin intensificarea formării cunoștințelor specifice din cadrul modulelor/ probe de sport prin aplicarea
instrumentelor TIC. Modelul pedagogic elaborat de noi pentru formarea cunoștințelor în cadrul lecțiilor de educație
fizică universitară a fost aplicat studenților anului I, care au optat pentru studierea modulului badminton, iar rezultatele sunt reflectate în această lucrare.
Cuvinte-cheie: educație fizică, modul, cunoștințe specifice, studenți.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_19

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи